Monday 14 October 2013

sedangkan kamu memilih...............

DIA . DIA sedang menguji aku . menguji setiap langkah aku .. dan aku jatuh lagi . jatuh di lembah dosa . yang tahu di akhirnya adalah neraka . hari perhitungan semakin hampir . sedar dalam tidak . brapa ramai yang ready untuk itu ??? Allahu .. bangkit jatuh aku Kau dengan aku . aku tahu Kau xtengok hasil apa yang kau dapat . tapi usaha aku .. usaha to get ur iman , up my iman .. hurm . tapi now , i think my faith is down .. dan sampai bile aku nk tersungkur . bangkit lah ty . bangkit dari lena semalam .. Dia ada untuk kau meminta .. untuk Kau menangis . tapi Kau tetap carik manusia yang pada dasarnya Hamba sama macam kau ty .. yang hanya tahu menghukum ,, menilai mngikut bahasa sendiri .. 

aku xpernah rasakan tudung yang labuh nih boleh hapuskan dosa2 semalam aku ,, hapuskan segala kenangan silam .. kenangan tuh datang bile hati x ditarbiyyah .. kosong mybe dah hitam legam .. Allah tutupkan aib aku , sebb tuh aku dipandang mulia oleh kau manusia , tapi jika Dia bukankan aib aku , au sehina-hina manusia .. lagi hina ak pada DIA .. Allah .. sakitnya.. sakit mengenang dosa semalam ... sakit untuk bangun kembali .. hari ini niat , esok buat lagi , hari ini usaha , esok rebah lagi .. how long ??? move on .. move on dari lena semalam bukn sesenang makan koaci gigitt trus buang . lenyap di celah2 gigi .. nih hidup , hidup semalam yang akan di hitung di hari pembalasan ???? apa aku nak cakap dengan KAU ya Allah .. apa yang aku nak ceritakan ?? cerita kan segala dosa2 aku , dan pi mana segala pahala2?? or memang xda langsung pahala yg tertinggal ???? jawapan ada pd diri .. :'(

dah sekarang hari berlalu .. 9 zulhijjah .. hati jiwa rohani .. hurm . dengan niat yang sama .. aku tetap bernekad lagi ,, lillahitaala .. kerana Mu ya Allah .. aku tahu ... Kau pandang langkah aku ,, ya Rasulullah , aku xkuat ,, :'( xkuat untuk capai syafaat mu di hari pembalsan ,, adakah aku di antara umat yang Kau pandang .. Allahu .. hasbunAllah wani'mal wakeel . Allahumma aamen . 



Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

No comments: