Tuesday, 12 June 2012

"Sendiri itu indah sebenarnya"


mOrning...bru jew tdi aku stalk stu mamat blogger nih,,entry dye sangt menyentuh naluri perempuan aku,,mybe dye bru jew ditinggalkan,,"sabar la,,mybe ada yang lebiyh baik untuk kamOO,"
then aku terjumpa entry lama dye 1 may yg lalu.
"SENDIRI ITU SEBENARNYA INDAH"

yupp,,memang sendiri itu indah,,xada bnda yg perlu dipikirkan,,xperlu jaga aty pasangan n yg paling penting xdisakiti n xberkali2 dilukai ...
"kawan2 ada tpi yg disayangi xada"
yang pasti masih ada ramai yang menyayangi kita walopom bukan sebagai seorang kekasih :)
aku ada kawan dalam hidup dye xpenah merasa nikmat cOuple,,tiada laki yang penah sentuh hati dye,,tapi ntah silap kat mana,,dye terjerat dgn cinta then dye dikecwakan,,sangat2 kejam,,sedangkan hati wanita ikhlas ingin dicintai n mencintai tapi still akan terluka,,lepas pada tuh,,dye serik,,serik untuk mngenal erti cinta manusia,,aku respect sebab dye betol2 nekad n dye berjaya,,betOl la,,cintakan Allah lebiyh abadi,,kite xkan ase kekosongan walopom tanpa cinta dari manusia,,biar ia datang sendiri bukan kite yang tercari2..

then mamat blogger tuh citew 1 peristiwa kt kdai mamak,,
"Nun di hujung kedai, pasangan berbaju putih sedang makan. Si lelaki, kacak berambut terpacak dan yang perempuan cantik dengan rambut sedikit diwarnakan. Si lelaki menghabiskan dulu makanannya. Kemudian dia sabar menantikan pasangannya makan. Kemudian, si lelaki menyalakan rokok. Si perempuan di sebelah sesekali mengibas-ngibaskan tangannya, menghindari asap rokok tapi tetap setia menemani kekasihnya menghabiskan sebatang rokok. Manis bukan? Susah nak cari perempuan yang sanggup menunggu kekasihnya merokok"
yupp memang tersangat manis,,tapi aku pernah mengalami kenangan yang sama,,konon nya menunggu sang kekasih menghabiskan rokok walopom terpaksa terhidu sama asap rokok,,tpi saat tuh aku sanggup,,biar lah aku sakit asalkan aku ada disisinya,,
tapi berbaloi kew pngOrbanan jika langsung xdihargai??? sia-sia bukan ?? :)



then bila aku pikir balik,,law la time aku korbankan masa aku dirumah,,menghadap yang esa,,bukan ke itu lebiyh baik,,malah ganjaran yang aku dapat lebiyh bermakna,,ganjaran di akhirat n insyaAllah segala dOaku di makbulkan :')
tapi kita xperlu menyesali kesalahan kite,,cukup dengan ambil iktibar n cuba menjadi manusia yang lebiyh baik..segala yg berlaku ad hikmah..:)

tapi aku memang mudah terasa n mudah untuk memaafkan,,tapi sakit tuh memang susah aku nk lupa walopom sembuh parut tetap ada !

kata mamat tuh lagi
"Ada beberapa lagi pasangan. Masih mampu bersama walau malam sudah lewat. Mungkin sebab esok cuti, jadi malam ini elok bersama orang tersayang. Aku faham perasaan seorang kekasih. Aku pernah menjadi kekasih"
yupp memang sangt indah memori tuh n still terpaht kemas dalam hati aku,,n fell aku pom same ngn mamat blgger tuh ,,stu hari bersama kekasih xpernah terbit rasa jemu,sweet kan,,tapi skunk bile sendiri waktu terlalu lame dirasakan. 1 malm bagaikan terlalu lama tambah2 bile mata xdapat dilelapkan,n fikiran mercernakan memori yang terpahat . saat tuh paling sakit untuk aku hadapi sorang2.



mamat blogger said :
"Tapi sekarang bagi aku, sendiri itu sebenarnya indah. Sepi itu nikmat. Tiada rindu. Tiada sayang. Tiada kasih. Tiada cinta. Tiada yang teristimewa. Cinta hanyalah hubungan untuk merasa lebih mesra. Cinta sebelum kahwin, ibarat berhala yang sentiasa disembah-sembah. Kita semua tahu, tapi buat-buat tak tahu."
yupp,yang haram bile hati inginkan menjadi halal , sedangkan cinta lepas kahwin bertambah2  nikmatnya.. :) 

InsyaAllah . sebenarnya kite tidak "sendiri" Allah ada bersama kita,kita yang perlu mencarinya,,n sesungguhNya,,kesakitan yang Allah bagi supaya kita tidak lupa padaNya !



Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

3 comments:

Nana Ashhar said...

terima kasih sbb share :')

Nana Ashhar said...

terima kasih sbb share :')

Oqy Wistyan said...

playlistnya bagus. lagu I GO itu penyanyinya siapa?
terimakasih, salam kenal :)