Tuesday 1 April 2014

sahabat .....

Sahabat . aku tahu sukar untukmu melangkah . melangkah ke arah kebaikan . aku faham situasi mu kerana aku juga seperti mu satu ketika dulu . atau mungkin aku teruk dari mu . dan engkau juga tahu itu kan . 
Dan kerana Allah S.W.T aku menjadi seperti sekarang . menjadi seorang yang tidak pernah aku jangkakan dalam hidup aku . aku dapat merasai KEMANISAN IMAN dan HIDAYAH . 

Dan kerana itu . ingin sangat hati ini membawa rasa yang sama padamu sahabat . tapi hanya Allah pencipta aku yang mampu memberi mu semua itu dengan syarat kamu berusaha . usaha lah temanku . sungguh . bila kamu rasa MANISNYA IMAN itu aku pasti kamu tidak akan berani melepaskannya pergi dengan izin darinya dan istiqamah darinya . 

Tinggal segala nikmat dunia ni . mari bersama2x ku dan para tarbiyyah lain melangkah ke jalan yang sama. Jalan yang di redhaiNya . naikmat syurga JAUHHHHHH lebih nikmat dari ini . aku juga perlukan tarbiyyah . dan aku juga perlukan sahabat bersama2x berjuang berjihad fi sabilillah . 

Teman . janganlah kamu bersedih dan murahkan air matamu hanya kerana seorang manusia yangtidak menghargai kasih sayangmu . marilah teman kita serahkan jiwa kita pada pencipta kita. Dia lebih layak menerima kasih kita sebab kita nih hamba . sedarlah temanku . 

Dunia ini sementara . perjalanan kau di dunia akan menentukan syurga neraka mu . sungguh . sungguh aku sayang pada mu lilahitaala.. 

Fi hiszillah ..moga Allah redha .. HasbunaAllah wani'mal wakeel . Allahumma ameen .. 

#pray4egypt #pray4syria #pray4ikhwanulmuslimin

Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

No comments: