Friday 15 March 2013

alhamdulillah


alhamdulillah . masih bernafas untuk mencari keredhaan Mu ya Allah :')
dilahirkan dalam islam adalah stu anugerah dan alhamdulillah , xperlu mencari n tercari pegangan hidup yang kekal abadi selain Islamku . agamaKu . 
bersyukur lah wahai teman,beribu2 non-muslim di luar sane yang tidak mendapat hidayah Allah untuk memeluk agamaNya, kite nih yg dah dilahirkan dalam islam sekadar islam di IC sahaja,, wanauzbillah , tetapkan dan tambahkan imanku ya Allah . 

semalam , aku tolong member aku shooting untuk msuk contest library "gelagat membaca" , alhamdulillah , dipermudahkan urusan kami , n 2 hari bertapa di library after kelas, kami berjaya siapkan dan pandai2 merekalah cari mane yang terbaik untuk dipertandingkan . n balik pada crita aku, tiba2 seorang teman baikku suka n duka sent meseg,,ajak pi library,,n time tu memg aku dah ad di library,, tiba2 dia meseg memuji anugerah n hidayah yang Allah bagi pd hambaNya yg jahil nih untuk berubah , alhamdulillah , semuaNya datang dari Allah , aku cuba berubah dan bukan senang untuk kekalkan perubahan ini :'(
*ok,tarik nafas . then dia cakap "syukur awak ty,, lahir dalam islam , tiada manusia perfect dalam dunia nih, even kite buat salah mcm mne pom, Allah ada untuk bgi hidayah n peluang untuk berubah , tapi sy nih masih tercari2,sy suka tengok awak skrang , lebih solehah, lebih ayu," 
Allahurabbi , seorang non-muslim yang memang berniat untuk memeluk agama suci ini, alhamdulillah ya Allah, KAU berikanlah temanku hidayah Mu, permudahkan urusan temanku yaAllah, sesungguhNya engkau maha mengetahui . ameen3x . 

aku syukur lahir dalam keturunan islam , tapi adakah MATI aku dalam islam ? :'( Allah Allah Allah . aku berpegang pada agamaMu ya Allah . jauhkan lah dari segala kemaksiatan , kemungkaran Mu dan tetapkan imanKu kuatkanlah Akidahku ya Allah . 
beribu umat islam di akhir zaman yang terpesong akidah akibat kekangan hidup, murtad hanya kerana duit , wanuzubillah,, jauhkanlah dari aku, teman2 ku dan keturunanku ya Allah .. 
rawan hati bila seorang non-muslim bercakap tentang agama Allah , mencari hidayahMu ya Allah . sedangkan umat islam kite skunk ape jadi, yang wajib susah nak buat, yang sunat apetah lagi,,islam hanya pada IC . tidak menjamin ape2. 

lama lagi ke tempoh waktu untuk kite bertaubat :'( xda masa dah , maut itu pasti , akhirat itu janji Allah . janji Allah setiap makhluk akan Mati kecuali Allah . xda yang sempurna kecuali Allah . pencipta kite , :'( nath bile waktu Ku , nath bile Mautku , sesungguhNya engkau lebih mengetahui . 


aku pernah jahil , aku dah lalui semua saat kejahilan aku , hanya Allah yang tahu dan menilai aku sebenyak mana dOsa aku di bumi Allah , xmalu kan , duk di bumi Allah , dengan nyawa Allah bagi, dengn segala kenikmatan yg Allah bagi , tapi aku mudah2 buat dosa n ape yang disuruh xbuat sedangkan ilmu ada tapi aku xpernah nk amal . 
bukan senang nk ke tahap nih , berubah dari segi pemakain,pergaulan, n nih baru 10% , aku takot aku xsempat , xsempat nk taubat ,, Allahurabbi :'( kau panjangkanlah umur aku ya Allah . terlalu banyak masa diperlukan untuk menebus segala dosa ini ;( . dan semoga MATI ku di dalam iman dan hidayahMu ya Allah ,, ameen3x . 

nak share gambar yg di snap di library semalam,, banyak ada pada syawal . tpi jusz sekeping je aku nk share 

right is adik ameera .. them say our face like twins ! muahaha . 
eahh ,, yew ke ?? ape pom adik nih spOrting even takOt2 .^^'


Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

No comments: