Saturday 16 March 2013

niqab

perempuan berniqab , aku ingin menjadi salah seorang dari mereka . Allahurabbi . betol , muka adalah bukan aurat , tapi perlu ke perempuan berniqab ditasfirkan obses dengan agama ???? salah fakta tuh ! kami obses dengan SYURGA ALLAH !!!! Allahurabbi ;(
aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang , ujian sedikit yang aku rasakan dapat aku tempuhi dengan dipermudahkan oleh Allah . alhamdulillah ya Allah . 
semoga terus dikekalkan dengan perubahan ini . 
aku ada kenal dengan seorang 'umi' di laman mukabuku . aku yang add dia sebb aku tgok dia punye DP berniqab , tergerak hati aku untuk add dia , alhamdulillah , ukhuwah kami jalinkan seperti seorang ibu dan anak . aku banyak tanye umi dan beliau nasihat aku , aku syukur sangt2 ya Allah KAU buka kan pintu hati aku ketika aku masih muda , muda xsemestinya MATI tua , ntah bile ajal aku , esok n time cam gini pom aku boleh dipanggil OlehNya . taubatlah sebelum terlambat .. :'( ase cam dah xsempat , takOt dengan hukuman dosa2 yang lepas , :'( Allahurabbi 
aku banyak mengadu dekat blog disamping beribadat pada Allah , betOl xperlu menunjuk2 berbuat baik berubah bagai ,,ya Allah lindungi lah aku dari perasaan riak dan takbur dan lalai dengan setiap pujian didunia yang fana ini :'(  ,, buat smentara di private sehingga aku betol2 boleh ubah diri ku,, IMAN boleh bertambah dn berkurang , slalu lah beristiqamah , dan sentiasa basah kan lidah dgn nama Allah dan rasulullah .. in syaa Allah .. 
"auratku untuk suamiku"
classmate aku shima selalu cakap cam gini , :) yeah , aurat seorang isteri untuk suaminya , buat ape suami awal2 dulu bayar mahar punyelah mahal tapi semuanya dah dilihat org dengn percuma .. kesian kt suami kite , masih ada masa lagi nak bertaubat , taubat Allah tidak pernah tertutup n tidak pernah xda masa ... UAI ada cerita dalam ceramahnya , Iman ape ntah aku lupa , beliau mendapat hidayah Allah ketika umur beliau 80 tahun xsilap aku , dan beliau meninggal ketika umur 160 tahun ,, Alhamdulillah Allah panjangkan umur beliau untuk terus bertaubat pada Allah sehingga Ajal beliau .. n UAI say again : jika seorang perempuan ada niat untuk berubah menutup aurat denagn sempurna , jangan lengah2kan , tapi jika rasa xmampu , maka kahwini lah lelaki yang dapat membimbing anda ke syurga Allah : mudahkan ISLAM :) 
sesungguhNya status suami untuk mendidik isteri dan keturunanNya . jika baik isterinya maka baiklah keturunanMu .. waAllahulam 
berniqab bukan lah satu seksaan bagi perempuan , tapi kemualiaan disisi Allah , 
seorang perempuan yang mempunyai wajah yang cantik adalah ujian bagi mereka , wajah cantik mudah mendapat fitnah, menjaga anugerah Allah bukan senang jika iman setipis kulit bawang , Allahurabbi , muliaNya seorang wanita berpurdah , menjaga akhlak dan pergaulannya . Allah , teringin sngt untuk menjadi salah satu dari mereka .. mampukah aku ya Allah :'(
in syaa Allah dipermudahkan segala urusan aku hari ini . ameen

Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

No comments: