Friday 15 March 2013

fahaman politik !


apa pandangan korang bile umur cam aku bercakap pasal politik n amik tahu pasal politik ? adakah salah ? haram ke ? hurmm . nk meletakkn hukum aku xmmpu , aku xtahu haram ke tidak org cam aku nk cakap sal politik . 
ok tarik nafas* 
PRU13 tipulah korang xtahu kan , pada yg amik tahu lah , agipun aku dikelilingi kawan sebaya yang tidk minat berpolitik n cakap sal politik n amek tahu pasal politik , mybe ada tapi setakat fahaman sendiri n mybe degr sebelah pihak . malaysia negara demOkrasi. so ada 2 belah pihak lah kan , pembankang dan kerajaan . 

so siapa yg memilih , kite as a rakyat lah kene pilih siapa pemimpin kite , negara kite . nak cari yang macm mne ? yang berharta? berilmu agama dunia akhirat ? or yang 1 malaysia ? or 1 islam ? 
hurmm . atas diri masing2 untuk menilai . 

dan yang aku nasihatkan jgn dgr sebelah pihak , bagai aku ahli2 politik mybe 1/3 or 2/3 yang memg jenis ada kepentingan dalam politik n gilakan jawatan nih contohnya jadi ahli politik kompem2 KAYA RAYA kan, dikenali n yang pasti mesti mendapat kepercayaan oleh rakyat . xda orang nak galas tanggungjwab jadi pemimpin jika sesorang tuh xda NIAT , sesungguhnya semua kerja dimulakan dgn NIAT right ? hurmm , dan pendapat aku. yang pasti ISLAM xkan ada kepentingan malahan kelebihan . 

dunia Politik penuh dengan fitnah ! kite sebagai pengundi perlu bijak , baca n cari fakta . xsusah pom . search internet penuh dgn isu politik malaysia . 

jangan satu hari nanti , harapkan pagar , pagar makan padi , kite rakyat, kite ada hak kite , Allah maha mengetahui mana yang baik mana buruk . jalankan hukum Allah , insyaAllah negara demokrasi ini aman damai , maksiat dapat dibendung . hukum Allah xsusah , tapi manusia sndiri suka menyusahkan ! hurm . 

aku dididik dari kecik dgn persekitaran politik , fahaman politik , n jgn salah paham , my 'abah' bukan seorang ahli parlimen or ahli politik , sekadar rakyat yang wajib mengundi siapa pemimpin kite . bagi aku abah aku hero aku n aku memg like father like son , heee ,, mak n akak aku sellu ckp pngai aku banyak ikot abah ,, mybe sebb abah ank ke3 n aku pom ank3 , senang berkongsi ,senang bercerita , xsemestinya jadi anak abah xjadi anak mak , ada sedikit somtink yang dicerita pada mak dulu n ada banyak somtink yang diceritakan pada abah dulu , heeeee 

yang pasti kami menyOkong kepimpinan yanga adil , ikut cara islam , jalankan hukum Allah . in syaa Allah malaysia menjadi sebuah negara islam yang maju . xmustahil bile agama Allah Islam menjadi pegangan hidup :')



Allah tuhanku,Muhammad rasulku,Islam agamaKu.sesungguhNya yang baik itu datang dari Allah.Hidup dan matiku kerana Allah

No comments: